söndag 6 januari 2013

Skitblogg!

Ännu en helg har passerat, tyvärr alldeles för fort som vanligt. Nu är det slut på långhelger ända fram till påsk, känns jobbigt när man tänker så. Så vi skiter i att tänka så!
Imorgon är det måndag, när måndagen är över så är det snart helg igen, så tänker vi istället.

I fredags var vi ju som skrivet bjudna på mat hos Britt-Marie och Hans, och vilken mat vi fick, trerättersmiddag! Tack snälla faster och farbror, mycket gott och mycket uppskattat!

Lördagen åkte vi på lite shoppingrunda jag och Henke, vi skulle shoppa möbler men kom hem med utrustning till Ola istället. Vi har tänkt börja åka längdskidor med Ola som draghjälp, iallafall till en av oss. Får väl bli Henke då eftersom jag själv behöver röra mig mest av oss.
Skulle vara roligt om det gick att lära honom springa före och dra lite, ett bra sätt att göra av med lite av hans energi.

Idag har har fått utlopp för energin i form av lek med en likasinnad. Vi åkte till Storvik och hälsade på Björn, Rauno och Nelson.
Henke har fått låna Björns skidor och pjäxor tills han hittar något att köpa själv, väldigt bussigt av Björn! Då passade vi naturligtvis på att introducera Ola och Nelson för varandra, vore kul om dom blev polare, Ola behöver en likasinnad att leka med ibland.
Det gick väldigt bra tycker jag, Ola fick lite välförtjänt skäll (han kan vara lätt påstridig).
Tyvärr är det något knas med bloggen så det går inte att ladda upp bilder just nu, Henke tog några häftiga bilder på de båda hormonstinna labradorpojkarna.
Ni får ett par gamla bilder istället...
Vi bestämde att vi ska försöka träffas nåt mer i veckan som kommer och låta dom busa lite mer.

Nej nu måste jag nog krypa till kojs om jag ska orka upp och jobba.
Hoppas ni haft en lika bra helg som jag!

Puss & Kram

 
Olapöjken:
 
Jag & Björn:
 

Kärleken:
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar