tisdag 22 januari 2013

Long time no see

Över en vecka har gått sen jag skrev något här senast, förlåt alla trogna läsare/följare. Jag vet inte om jag har någon ursäkt till varför jag inte skrivit något, kanske jag inte tyckt att jag har haft något att förtälja.
Så vad har hänt den senaste tiden då?
Tja, vi var ju sjuka förra veckan, jobbade bara torsdag och fredag.
Lördag och söndag var jag på utbildning hela dagarna i Gävle, numera får jag kalla mig certifierad utställningsarrangör! Fint ska det vara!
Ganska kul var det faktiskt, många roliga anekdoter fick vi höra från Eva som var kursledare. Hon har anordnat hundutställningar i 32år, så man kan ju bara föreställa sig hur mycket tok hon fått höra under åren. Hundfolk är ju ett speciellt släkte så att säga...
Tänk om alla kunde tänka på hur mycket arbete som ligger bakom utställningarna dom besöker, men det är väl som allting annat här i världen. Gnällas ska det över minsta lilla motgång. Kanske dom gnäller extra mycket om det inte går nåt vidare för just deras hund/hundar den dagen.

En del av mig saknar ju det där hundlivet jag hade för några år sedan, gemensamma träningar, utställningar på helgerna, valpkullar, styrelsearbete osv osv.
Men det tar ju så mycket tid när det finns annat man vill göra också, eller rättare sagt både tid och pengar.
Jag vill ju faktiskt se mig omkring i världen också, gärna på motorcyklarna... Det är en svår kombination liksom.
Jag får helt enkelt försöka hålla hunderiet på en liten lagom nivå, vad nu det innebär.

I söndags blev vi bjudna på trerätters hos mamma, toast skagen, porterstek och cheesecake! Så gott, så gott! Tack snälla mamma för det!
Kul att mormor och morfar var med också, träffar dom inte så ofta nu för tiden, ska försöka råda bot på det nu när vi flyttar ut.
Tänk nu är det bara 1 ½ vecka kvar tills vi får tillgång till lägenheten! Det känns nästan overkligt på nåt sätt...att bli Hedesundabo igen och att sälja huset...spännande ska det bli iallfall.
Tråkigt att ingen nappar på att bli dagmamma till Ola bara, men det dyker väl upp någon så småningom kanske.
Inför nästa helg har vi tagit ledigt fredag och måndag för att få lite tid på oss med flytt och annat, om vi nu inte får separationsångest från huset förstås. Vi kanske väntar in i det sista med att flytta...drar ut på det hela februari så blir det panik med städning sista dagen!
Nej då det tror jag inte, men man vet aldrig!

Nog för idag, ska försöka att inte dröja en hel vecka till nästa inlägg.
Just ja, jag ville ju säga TACK för att ni kommenterat rätt mycket på sistone! Det är liksom lite roligare då :)

Kram till er!

2 kommentarer:

  1. Ser verkligen fram mot er flytt till Häsunda, då ses vi kanske oftare.
    Welcome back!

    SvaraRadera