onsdag 23 januari 2013

En konst

Det är verkligen en konst att INTE låta folk stjäla energi och att inte låta sig bli upprörd över småsaker. Idag hade jag bestämt att det skulle bli en sån där bra dag, vilket det också varit mestadels. Kände mig rätt pigg när jag åkte till jobbet i morse och började dagen med träning i gymmet, det brukar vara en bra start på dagen.
En kort stund på förmiddagen lyckades jag ändå bli på dåligt humör och även repade lite humör...men det gick över efter en stund när jag fick fundera på saken lite.
Jag tänkte så här:
Jag har gått igenom ganska jobbiga saker i livet, så varför låta en liten människa (som kanske mår sämre än jag, eftersom han verkar ofta vara på dåligt humör), ta min positiva energi ifrån mig? Det finns ju lite andra saker här i livet att gå och grubbla på, och som kan få ta lite energi ibland när man tillåter det.
Iof var det rätt skönt att för en gångs skull ryta ifrån istället för att bara svälja och ta skiten, ibland måste man få svara för sig!
Även om jag är en rätt snäll och beskedlig person så vill jag inte vara någon dörrmatta för det. Säg gärna till om jag gjort något fel eller misstag, men skäll för fan inte på mig om jag inte gjort nåt för att förtjäna det!
Nåväl huvudsaken är väl att man kan skaka av sig det negativa efteråt, så man inte fortsätter att gå kvar i dom tankarna.
Det blev en bra dag trots allt som jag hade bestämt och fort gick den. Äntligen hemma i soffan med kärleken, ätit chili con carne, druckit kaffe på maten och nu inväntar vi att maten ska smälta lite så ska vi ta kvällspromenaden med Ola.
Den här veckan har vi inte åkt nå skidor för det är så förbannat kallt, så det har blivit en 4km runda i skoterspåren till fots istället.
Förhoppningsvis kanske det kan bli lite skidåkning till helgen!

Puss på er från en äckligt positiv Maria

P.S Snart är det sommar också. D.S

 

 

2 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt BRA dag ändå!! Att reflektera över andra på det sättet, visar på stort hjärta och mod!
    Bästa häls
    AnnaGH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var kommer alla kloka ord ifrån Anna? Tack!

      Radera