tisdag 3 januari 2017

Hej hej bloggen

Min kära kollega och vän Challe har bestämt att vi ska delta i Tough Viking i maj, alltså den kortare varianten på 8 km! Jag tror att det räcker 😅
Vi har ju sån tur att vi har både gym och gympasal på jobbet så vi har tränat rätt flitigt där efter vi slutat jobba på eftermiddagarna. Tyvärr har vi båda varit sjuka under slutet av 2016 så än så länge har vi inte kommit igång igen, men snart så kör vi så det ryker igen.

Det är svårt att veta riktigt hur en ska träna inför ett hinderbanelopp. Speciellt på hinder som innebär amerikanska fotbollsspelare, containrar fyllda med isvatten och hinder som innebär att man får elstötar medan det står några och spolar vatten på en samtidigt. Jag antar att det bara är att köra på med både kondition och styrka och hoppas på det bästa. (Dvs att jag inte ramlar och slår ur tänderna, eller bryter en arm, eller drunknar i en container)

Jag och en annan kompis sprang ett hinderbanelopp i höstas och det var 4 km med lite mer "naturliga" hinder, typ som klättring, springa chikan i ett krondike. Alltså upp och ner, upp och ner femtioelva gånger i ett dike med iskallt vatten som räckte upp till naveln. Krypa genom en tunnel under marken i kolsvarta mörkret och tunnlar av cement.
Mycket jobbigare än jag hade räknat med! Men kul!

En grej jag reflekterat över under dom här åren jag har genomfört mina olika lopp, oavsett om det gäller tjejklassikerloppen eller just hinderbanelopp eller till och med vanliga springlopp, så frågar folk VARFÖR?
Eh...varför inte??








3 kommentarer:

  1. Maria fråga mig om tips sprang ju tuff Viking 16km förra året o jag överlevde ju

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får ta en sittning nån dag så får du berätta hur vi ska överleva

      Radera
  2. Värsta var nog elstötar a när man nästan tuppa av i farten

    SvaraRadera