söndag 8 januari 2017

Projekt kostrådgivning

Om jag ska klara av att springa milen igen så måste jag droppa några kilo i vikt, det går allt för tungt att springa nu för tiden.
Så, egoistisk som jag är lurar jag med mina vänner för att slippa stå emot frestelser alldeles ensam.
Äntligen ska jag ge mig på att testa mina skills som kostrådgivare och fixa 8-veckors kostscheman till oss fyra. Vi har lite olika förutsättningar och mål så vi kan inte äta exakt lika allihopa därför blir det ett skapligt projekt att få ihop det.
Det är nu 2½ år sen jag utbildade mig till kostrådgivare hos Paulúns näringscenter och jag har inte gjort något av det alls! Att det ska vara så svårt att tro på mig själv och lita på mina kunskaper!

Hur som helst ska det bli kul att dra igång detta projekt och jag ska försöka dokumentera allt här i bloggen.
Idag börjar projektet med rensning av kylskåp och skafferi, sen ska jag och Challe laga mat tillsammans igen lika som förra söndagen.

Visar Snapchat-7549892996194182654.jpgVisar Snapchat-320816665767087648.jpg

Det är liksom lite roligare att göra saker tillsammans!


2 kommentarer:

  1. Hejja! Jag skulle också behöva lite kostrådgivning. Hur jag blir av med socker suget ������ lyckades totalt 1 gång, det blev lyckat i form av antalet kilo ner, och jag har lyckats hålla vikten något så nära. Men det som blev mindre bra egentligen var att fokus på vad jag stoppar i mig tog över större delen av min tillvaro. Skulle vilja hitta det inom mig att leva utan socker och snabba kolhydrater utan att det tog så enorm plats i mitt liv. .. Jag har såna problem med att kunna äta litt utan att gje efter för allt. Jag var tvungen att införa några kolhydrater för att jag kände att jag inte kunde gå ner mer i vikt, med följden att intresset för alla sorters kolhydrater eksploderade! ! Kanske ska boka in en tid med dig framöver

    SvaraRadera
  2. Ja det är svårt att hitta balansen, det tycker jag också. Men jag ska absolut klura på det.

    SvaraRadera