måndag 23 januari 2017

utvärdering vecka 1

Då har första veckan gått och jag kan konstatera att samtliga brudar har skött sig utomordentligt bra. Jag är så stolt och glad över mina tjejer!
Alla har känt sig lite trötta men inget som dom inte kan stå ut med, jag tror att det är en övergående fas då kroppen måste få ställa om sig till lite färre kalorier än den är van vid.

Jag vet att någon har tappat nåt kilo och en annan känner att magen blivit plattare, och detta redan efter första veckan.
Egentligen är det ju en rätt så enkel sak att gå ner i vikt, i teorin. Det är bara att stoppa i sig mindre energi än en gör av med.
I praktiken kan det dock vara en svårare sak, med jobb, humör, sockersug och brist på planering. Egentligen är det väl "bara" som med allt annat en tar sig för, man bestämmer sig helt enkelt.

Om jag nånsin ska jobba med kostrådgivning så kommer det att vara med människor som vill göra en förändring till att bli lite hälsosammare, kanske tappa några kilo i vikt och skaffa sig nya, bättre vanor. Inte ge kostråd till nån som vill tävla i fitness eller kroppsbygge. Jag tror att en behöver ha egna erfarenheter för att kunna göra ett gott jobb. Dessutom måste jag tro på vad jag gör.

Nu kör vi vecka 2!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar