måndag 9 januari 2017

Yogini-Maria

Ikväll har jag börjat på en nybörjarklass i ashtangayoga. En ska aldrig sluta förvånas!

Jag har provat på tidigare, men inte tyckt att det var något för mig, inte min typ av träning. Egentligen vet jag inte vad som har hänt, det kan vara en 40-års kris...för det brukar det väl kallas när en plötsligt kommer på att det är dags att prova på nya saker?
Inte kan en väl göra oväntade saker utan att ha en kris?

Jag tror ni får leta efter en mer orörlig människa än mig! Det sitter fast både här och där, mest i höfter och bröstrygg, men jag tänkte försöka råda bot på det nu. Jag tänker lite så här att jag nog kan lyfta ännu tyngre om jag blir lite rörligare och dessutom få bättre teknik i lyften.

Hur som helst så ikväll fick vi göra några solhälsning A, några stående positioner och ett par sittande. När resten av gruppen fäller fram ryggen och lägger pannan i knät då böjer jag lite på nacken, ni vet typ lägger hakan mot bröstet.
Men hej, inte ska jag jämföra mig med andra!
Sen fick vi avsluta med den här positionen:


Ni ser ju hur imponerad Ola är av mina yogaskills!
Till råga på allt så har jag druckit te ikväll också.
Mm, jag skrev ju att det är en kris!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar