lördag 25 januari 2014

Trött på egotänket

Jag har en förhoppning för 2014, att vi människor ska bli lite duktigare på att tänka på varandra, att  hjälpas åt och bli lite mer vänliga.
Jag är riktigt trött på detta egoistiska tänk som bara tycks bli värre och värre. JAG, JAG, JAG, MIG och MITT. Huvudsaken att JAG mår bra, att JAG får det lite bättre, att JAG får plats, att JAG syns, att JAG blir hörd.
Nej, vore lite livet lite roligare och trevligare om vi började tänka lite mer VI, TILLSAMMANS, STÖTTA, HJÄLPAS ÅT, HÄNSYN?

Vad säger ni? Ska vi se till att 2014 blir året då vi delar med oss lite? Hjälps åt lite mer och blir lite mer rädda om varandra?

 
 

5 kommentarer:

  1. Det är inte helt okomplicerat, trots allt. För om du inte har det bra själv, så är det svårt att stötta någon annan. Så jag tror på att om alla saktar ned lite och tar hand om sig själv, så blir det ork över till att göra andra glada :)

    SvaraRadera
  2. Jo såklart! Men man behöver ju inte vara egoistisk för att man inte mår så bra. Ibland kan man ju må lite bättre av att göra någon annan glad också... Som du skriver "inte helt okomplicerat" :)

    SvaraRadera
  3. Helt rätt Maria. Ett ställe där folk bör börja tänka på annat än bara sig själv är i trafiken. JAG måste om, JAG blir bländad, JAG har bråttom. Folk måste börja fundera lite på hur dom uppfattas av andra och börja visa lite hänsyn.

    SvaraRadera
  4. Man kan ju försöka leva efter "Gyllene Regeln", behandla andra som du vill att de ska behandla dej.
    Egentligen lätt, men man får tänka efter lite ibland.

    SvaraRadera
  5. Mysig bild på Linus och Benji.

    SvaraRadera