söndag 12 januari 2014

Äntligen!

Äntligen kom snön! Dagen efter jag köpte skidorna. Än så länge är det för lite för att dom ska kunna dra spår här hemma, men snart så. Förhoppningarna är höga att det ska komma mera.

Nu har jag fått skidorna preparerade av Hedesundas vallaguru, så nu jäklar ska det väl gå undan i spåren. Han har också lärt mig och Henke hur man gör och vad vi behöver.
Herrejävlar vad mycket prylar och olika burkar man måste ha. Jag hoppas att det ska bli så roligt så jag tycker att det är värt att "hålla på" med allt runt omkring.
Å andra sidan, behöver jag väl inte lägga klister och glid för varje gång jag ska ut och åka. Om jag fattat det rätt så ska det ju hålla för ganska många mil och den håller för ca 2 - 10 grader minus och det är väl där det brukar hålla sig ungefär. Jag tror inte jag åker ändå om det är mycket kallare än 10 minus!
Tack snälla Macka för din expertishjälp! Hoppas du kan lära mig åka på skidorna också.

Jag känner mig inte riktigt nöjd med veckans träning, så jag får försöka bättra mig till nästa vecka.
Så här har den sett ut:
Måndag - Vila
Tisdag - Joggade i elljusspåret 3,5 km
Onsdag - Vila
Torsdag - Stationsträning
Fredag - Vila
Lördag - Joggade på löpbandet 5 km
Söndag - Zumba 75 minuter

Det var meningen att jag skulle gått på Zumba på onsdagen, men jag kände mig inte helt okej i kroppen så jag valde att avstå den.
Förutom träningen blir det förstås promenader också, denna vecka har jag inte bara fått sällskap av Henke och Ola. I torsdags gick jag och Tessan 6 km på arbetstid (friskvårdstimmen) och i lördags fick jag och Ola sällskap av Malin, vi gick 5,5 km i Hedesunda.

Nästa vecka planerar jag så här:
Måndag - Vila
Tisdag - Jogga på löpbandet 5 km
Onsdag - Zumba
Torsdag - Stationsträning
Fredag - Jogga på löpbandet 4 km
Lördag - Vila
Söndag - Zumba

Vi får väl se om det går att hålla den planeringen.
Hjälp mig att dansa snödansen nu så jag kan börja längdskidträningen snart!
Ha en fin söndagskväll.
Kram
 


1 kommentar:

  1. Tänker på dig och din valla för till -10. Vi har bara haft en massa minus, idag -14 och det brukar vara snäppet värre hos er. Har du kunnat åka något?

    SvaraRadera