fredag 10 januari 2014

Smart är det nya smala

För inte allt för längesen skrev jag ett inlägg om vad hälsa betyder för mig och dig och att jag inte har någon förståelse för varför tidningarna ska behöva uttrycka sig så korkat. Smal, snygg, smidig...osv Jag skrev så här: "Jag önskar att rubrikerna i tidningarna kunde ändras till SUND, SMART, STARK (om alla orden nu måste börja med ett s) istället. "

Spana in den här tidningen:
 
 
Jag tror och hoppas att vi är på väg in i en ny "trend" nu.
Istället för en massa konstiga pulver och piller kommer vi att äta mer rena råvaror i form av grönsaker, rotfrukter, frukt och bär, kött och fisk.
Vi kommer också att träna mer "hälsosamt" för att vi tycker att det är roligt och skönt. Vi kommer inte bara träna styrka och kondition, utan även balans och rörlighet.
 
Jag är också väldigt glad över att jag hittat en till blogg som jag gillar skarpt.
Den heter träningsglädje och det är en av Sveriges mest inflytelserika träningsbloggar, den skrivs av en tjej som heter Sara Rönne. Det är ganska skönt att inte alla dessa träningsbloggar drivs av tjejer som ser ut som fitnesstävlande modeller. Hon är liksom lite mer som jag på nåt sätt...fast i klart MYCKET bättre kondition (i alla fall en stund till) :)
 
Nytt år, nya möjligheter!
Trevlig helg!
 
P.S Jag har köpt nya skidor D.S
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Jaaa, vi är på väg mot något bättre och du och jag (dvs alla som är aktiva i denna diskussionen) har en del i detta. Trevlig helg!

    SvaraRadera