tisdag 19 mars 2013

Henke är arg!

Jag är rädd att Henke kommer att få en hjärtinfarkt snart, som han eldar upp sig!
Ni som följer hans blogg vet ju vad det handlar om...vårt bredbandsbolag. Om ni inte följer den kan ni gå in och läsa här:
http://henrik-randomplaces.blogspot.se

Även vår underbara granne hjälper ju då till att reta upp humöret ännu mera.
Han tycker att vi väsnas för mycket i lägenheten så han känner att han måste hämnas ibland. Oftast nöjer han sig med att spela jättehögt på stereon, men ibland måste han öppna och stänga en garderobsdörr flera gånger hårt! Det händer också att han dunkar med näven i väggen.

Naturligtvis väsnas vi inte mer än "normalt" eftersom vi ju då bor i lägenhet och vi är ju inte direkt högljuda av oss varken jag eller Henke!

Men för att komma till sak, i morse slog han i garderobsdörren typ fyra gånger när klockan var 05.55, så jag gissar att han tyckte att jag väsnades för mycket den tiden på dygnet.
Ikväll medan jag stod och lagade mat och Henke satt i soffan och pillade på laptopen så dunkade grannen i väggen igen. Till saken hör att jag gjorde sallad ikväll, så matlagningen kan inte ha hörts jättebra...
Iallafall så brann Henke av och gick över och knackade på grannens dörr för att fråga vad fan det är frågan om. Tyvärr, eller jag kanske ska säga tack och lov, vågade inte grannen öppna dörren utan stod innanför och "pratade".
Han säger då att han "hör oss hela tiden", jag undrar vad han menar...varför störs man av att grannen går omkring, öppnar och stänger skåpluckor, spolar i kranarna, toaletten, hund som viftar på svansen? Det kanske inte är lämpligt att bo i lägenhet om man störs av de vardagliga ljuden!?!
Jag hade förstått om han försöker sova och vi spelar jättehögt eller gapar och skriker...men isåfall måste han försöka sova hela tiden.

Nåväl, jag hoppas att han inte vågar dunka nå mer i väggen! Tänk om det är jag som brinner av nästa gång! :)

Undra om jag ska skynda mig att duscha innan klockan blir 22.00 så han inte kan klaga över det iaf!

Peace & love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar