onsdag 6 mars 2013

Fokus!

Det känns som att jag har hittat något slags driv just nu och jag känner mig målinriktad, stark och har en positiv känsla i kroppen.
Jag tror att allting började i och med att jag sa upp mig från mitt förra jobb, det blev liksom startskottet för den "nya" Maria.
"Det är bara att bestämma sig" brukar många säga. Ja det är sant, men jag tror att man måste göra det vid rätt tidpunkt.
Hur många gånger har jag inte bestämt mig för att sluta röka, men börjat igen. Säkert lika många gånger har jag bestämt mig för att ändra mina matvanor och träna lite mer, men det har bara hållit i sig en stund.
Jag började med att bestämma mig för att må bra i hjärtat och själen, hur man nu gör det efter all sorg som kantat vår tillvaro.
Det finns säkert många som skriker rakt ut när dom läser detta, men det här är MITT sätt! Kan man verkligen bestämma sig för att må bra? Ja, jag tror det!
Jag orkar helt enkelt inte må dåligt längre, vältra mig i sorgen, ligga i fosterställning och gråta, skriva ut på facebook hur dåligt jag mår så att alla andra får veta det också, så man kanske kan få lite medlidande.
Nej! Jag är inte sån, jag är stark, fokuserad och målinriktad!
Ja, jag har fortfarande mina dagar då jag inte heller orkar hålla humöret uppe och jag tycker väldigt synd om mig själv som förlorat både bror och pappa i hemska olyckor inom loppet av 1år och 3månader! Jag har inte glömt!
Jag har inte "gått vidare"!
Jag har inte slutat sakna!

Alla hanterar vi olika situationer på olika vis och det är väl tur.
Jag tror att jag hittat mitt vis.
Det går lite hand i hand också, ju bättre jag mår psykiskt desto lättare går det att ta tag i det fysiska. Ju mer jag tränar och hittar fysisk balans, desto bättre mår jag psykiskt.
Ja ni hör ju själv, snart är jag så äckligt positiv så ni kommer inte orka lyssna på mig!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är duktig med din träning, det är inte alla som orkar hålla i och vara konsekvent. Jag är glad att du har bestämt dig för att må bra. För jag har också bestämt mig för att DU ska må bra. Puss

    SvaraRadera
  2. Det är starkt av dig gumman! Det är av denna anledning jag har min blogg, kunna skriva exakt hur jag mår, tycker etc utan att någon för den delen ska tycka synd om mig!
    Finns dagar jag bara vill krypa ner i sängen och bara skita i allt! Sen finns det dagar jag försöker peppa mig själv att ta mig i kragen och ta tag i mitt liv. Ingen kan säga åt dig hur du ska må eller hur du ska leva ditt liv!
    Det viktigaste är att du själv känner att du mår bra! Och jag tror du har kommit en bra bit på vägen nu med Henkes hjälp

    Kram gumman!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför skriva om hur dåligt man mår om man inte vill ha medlidande? Varför skriva om sina åsikter i någon annans blogg? Du säger ju själv att du har en egen blogg att skriva i, skriv i den istället.

      Radera