lördag 16 mars 2013

After work

Igår hade vi såkallat enhetskul med jobbet, det innebär att man hittar på nåt roligt med sina arbetskamrater på den enhet man jobbar, i mitt fall kundservice. Den här gången hade vi slagit oss ihop med en annan enhet också för att vi skulle bli några flera.
Vi var på Gefle Gourmet Service där vi fick laga vår egen mat. Vi delades upp i tre grupper, en för förrätt, en för huvudrätt och en för efterrätt.
Jag var i förrättsgruppen, där vi gjorde sparris med lufttorkad skinka (ja det hade nåt tjusigare namn) och hollandaissås. Det absolut mest krångliga var ju då såsen, herrejösses vilket jobb för lite sås! Men ack så gott det blev!
Till varmrätt åt vi renkalvfilé med rotselleripuré och olika svampar stekt med vitlök och lök, det är nog det godaste jag ätit någonsin! Alltså det köttet verkligen bara smälte i munnen, så fantastiskt gott!!
Efterrätten var en slags äppelkaka gjord på kavring, med egengjord vaniljglass och en "kryddkompott", glassen var jättegod!
När vi lagat färdigt maten, så fick vi sätta oss till bords och grabbarna som jobbar där serverade oss det vi åstadkommit!

Tyvärr är bilderna suddiga, jag var väl skakig på hand, men ni får se några ändå.

 
Jag & Tessan:

 
Obligatorisk plutamedläpparnabild

 
Matlagning på hög nivå:

 
Två av mina lagkamrater Monica och Bengt:

 
Nettan & Gunilla:

 
Huvudrätten, jag var så hungrig så jag hann börja äta innan jag kom på att jag skulle fota:

 
Efterrätten:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar