torsdag 26 juni 2014

Möjligheter eller omöjligheter

Vissa saker kan ju kännas omöjligt ibland, men gäller det inte att se möjligheter istället för problemen?
Det finns tillräckligt med svårigheter jag inte kan göra något åt, då får jag försöka göra det bästa av situationen ändå. Inte alltid det enklaste, det vet jag mycket väl, tro mig.

Om du inte tar för dig av möjligheterna som ges här i livet så lär någon annan ta dem framför näsan på dig.
Hur vet du vad som är en möjlighet då? Det kanske du inte gör förrän du vågat prova.
Jag tänkte ge mig själv ett löfte att ta för mig av de möjligheter som kommer i min väg.
Gör det du också!


Henke är ett exempel på hur bra det kan bli om man bara vågar ta för sig


1 kommentar:

  1. Vilket bra löfte! Det tar jag till mig och sparar i medvetandet. Vem vet när nästa möjlighet kommer farande? Kram

    SvaraRadera