måndag 23 juni 2014

Cykling, rödbetor & hällregn

Jag och Malin hade bestämt att vi skulle cykla idag, för att testa våra sprillans nya cykelbyxor och självklart för att få ett träningspass tillsammans. Cykelbyxorna var dock viktigast!
För egen del tyckte jag att det var stor skillnad att ha vaddering i röven och ja även längre fram. Jag tyckte det gick riktigt fint att cykla idag, mycket roligare med sällskap också.
För Malins del vet jag inte om cykelbyxorna gjorde någon skillnad eller om det helt enkelt hade varit omöjligt att cykla på den exklusiva, lånade, 1-växlade, velodromcykeln om hon INTE hade haft cykelbyxor på sig.
Jag är väldigt glad över min hybridcykel från Biltema! Tappert kämpat Malin!
När vi hade bara några kilometer kvar blev himlen plötsligt svart och regnet var ett faktum. Det fullkomligt hällde ner, iskallt regn som tillslut gick över till hagel.
Vi hade bestämt med Henke att han skulle möta upp oss på ett ställe efter vägen och plocka upp oss.
Han hann med att fånga oss på ett par bilder innan han stannade!



Behöver jag skriva att det var väldigt skönt att hoppa in i en varm dusch när man kom hem?

Efter den sköna duschen och med torra kläder på slängde jag ihop en middag till oss tre.
Eftersom jag läst mycket om att rödbetor ska vara så himla bra för typ allting så provade jag idag för första gången att använda det i matlagningen.
Det blev kyckling med rotsaker i ugn.
Rotsaker = potatis, morötter, palsternacka och rödbetor som jag droppade över lite olivolja, salt, peppar och chili. Jag smörjde formen med cocosfett.
Kycklingen la jag i en form, hade i klyftad lök, hackad vitlök, salt, peppar, sweetchili, vispgrädde och mjölk.
Det blev helt okej och jag gillade rödbetorna




Jag har lovat idag att jag ska bli lite bättre på att lägga upp lite mer mattips och recept här i bloggen som inspiration till er som vill ha.
Nu har jag bara ett slutprov kvar sen får jag kalla mig Kostrådgivare, det känns nästan lite overkligt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar