tisdag 30 juli 2013

Sista svullveckan!

På måndag drar vi igång "Fettfajten", jag är så taggad på det här nu!
Efter denna sommar med mest onyttig mat och lite dåligt med träning så ska det bli skönt att komma igång igen.
Som det ser ut just nu är vi nio tappra själar som ska väga in oss på måndag. Det är skitkul att så pass många har visat intresse!

Kanske blir mindre kul att ställa sig på vågen igen, men det är ju ett måste och ett bra redskap.
Så nu har jag tänkt att det ska bli fart på den andra bloggen igen, vikt/träning/mat-bloggen.

Ska försöka hitta inspirationen till matlagning igen, det har inte varit mycket med det i sommar. Vääääldigt mycket snabbmat har det blivit, massor av fika och godis och därmed även plus på vågen. Jaja, jag har ju ätit upp mig så jag har mer att loosa nu i tävlingen!
Jag har väl dragit på mig ett styggt sockerberoende också, men kan man bli av med nikotinberoendet så går det ju med sockret också.

Det gäller att komma ihåg att jag mår så mycket bättre både psykiskt och fysiskt av bättre kost och träning.
Ska hitta tillbaka till den fokus jag hade i våras!
Följer ni med på "resan"?

Kram

1 kommentar:

  1. Åh vad kul med tävling, hoppas att du vinner snäckan;) Jag är med dig, nu kör vi! Blir alltid så taggad av att läsa dina bloggar, speciellt nu när det är dags för hårdkörning med träningen. Så nu längtar tills du kör igång med den andra träningsbloggen igen:) Puss från mig <3

    SvaraRadera