måndag 22 juli 2013

Fettfajten

Jag håller på att försöka dra igång ett litet projekt eller vad man nu ska kalla det.
Under sommaren har jag ju "fuskat" ganska rejält med kosthållningen av olika anledningar (mest lathet) Dock har jag hållit igång hyffsat med träningen i alla fall.
För att få en liten rivstart i höst så har jag gått och grubblat på hur man ska göra för att det ska bli lite roligt också.
Min tanke är att ordna en liten tävling där man som deltagare betalar 300kr, man väger in sig på Hedesunda Gym och under 8 veckor kör man på sitt eget vis, som man vill. Den som gått ner mest procentuellt från startvikten vinner summan med pengar!
Pengar brukar ju ofta vara en riktigt bra morot.
Så jag hoppas verkligen att det är några som nappar på detta nu.

Jag spånar vidare i ämnet förstås och har kommit fram till att det inte bara behöver vara en tävling. Det kanske finns dom som inte tycker om att tävla men vill vara med i gruppen ändå.
Varför inte dela med sig av sina erfarenheter, recept, tips och idéer om kost och träning?
Ibland kanske man önskar att man hade någon att promenera med eller som kan dra med en till gymmet för man är för osäker att gå dit själv.
Då kan man alltid kasta ut frågan i den här gruppen "fettfajten" som nu är skapad på Facebook. Vet ni någon eller om du själv vill vara med men inte har facebook. Skriv en kommentar här i bloggen eller skicka mig ett mail på wallner31@gmail.com så fixar jag ett till diskussionsforum där alla kan bli medlem.

Visst kan vi hitta en samhörighet i det här? Vi är ju så många som kämpar  hela tiden för att börja ett nyttigare liv eller börja träna eller gå ner i vikt, så varför inte hjälpas åt?
Eller är vi så egoistiska att vi skiter fullständigt i alla andra och bara bryr oss om oss själva?
Nej det tror jag inte!
Är ni med mig?
Vill du ha resultat eller ursäkter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar