tisdag 19 februari 2013

Planerar!

Vi är helt uppe i att planera vår semester just nu. Vi har bestämt att vi ska prova att fjällvandra i år då det inte kommer att bli någon hojsemester som vi hade tänkt från början.
Eftersom Henkes motorcykel inte lämpar sig så bra för touring utan kanske bäst på grusvägar eller på bakhjulet...så är det ingen höjdare att ens prova.
Vi får helt enkelt nöja oss en säsong till med dagsturer och lekstuga.

Det där med fjällvandring har jag klurat på ett tag men inte riktigt "vågat" göra allvar av. Nu när jag slutat röka och konditionen kanske börjar bli bättre och bättre så känns det genomförbart.
Kanske hinner jag gå ner några kilo innan det är dags för äventyret också, jag har nu ett till delmål med min kosthållning och träning!
En rolig del av det hela är ju faktiskt planeringen och shopping också.
Massor av saker kommer vi på som vi behöver, Henke kanske mer åt det praktiska, så som knivar, lampor "bra att ha grejer" och jag mer åt kläder förstås! Underställ, bra strumpor, vandringskängor, skaljacka, regnställ...ja ni vet...sånt där man bara MÅSTE ha om man ska ut och gå lite.
Det är ju faktiskt så att på den typen av semester kan ju Ola följa med också, det är ju ett stort plus! Svårt att ha honom med på motorcykeln...
Jag frågade Tarzan också om han var sugen att hänga med, han såg då ut så här:

 
Känns kul att ha något att planera och se fram emot till försommaren!
Har ni provat fjällvandring?
 
Kram
 

4 kommentarer:

  1. Vill ni ha sällskap av några likasinnade ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske det, men då vill vi gärna veta vilka de likasinnade är :)

      Radera
  2. Fjällvandring låter helt underbart....Då kan man ju oxå ta med sig sina hundar...Vart har ni tänkt att vandra? Mvh Pia Aro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste vara den perfekta semestern när man har hund. Vi har inte bestämt var det blir ännu

      Radera