fredag 22 februari 2013

Batmanbollar

Jahupp då blev det fredag igen alltid lika skönt!
Igår bjöds det på tårta och batmanbollar hemma då Henke fyllde år.
Vad batmanbollar är? Det visste inte jag heller förrän igår när Sara kom...
Det är negerbollar med lakritsströssel på tydligen. Här får man lära sig nya saker hela tiden!

Sara och Mickis kom förbi med en jättefin ljuslykta i inflyttningspresent till oss, mamma kom också nästan samtidigt. Av mamma fick Henke ullstrumpor som ska lämpa sig till kommande fjällvandring och trisslotter.
Mycket kackel och massor av fniss och asgarv blev det när jag, Mickis och Sara kom ihop oss igen. Grannen blev väl tokig...
Det är så skönt att det är precis som vanligt när man träffas, fast det har gått lång tid sen sist. Det är väl det som är vänskap kanske...att det inte spelar någon roll hur lång tid det går mellan man träffas, man vet ändå var man har varandra.

Mina pumor:


Henkes val av fyllning i tårtan visade sig bli en hit, den blev supergod! Tyvärr kanske...för jag kunde inte låta bli att äta av den. Jaja det gäller att sköta sig mellan godsakerna :)

Imorgon är det sista rycket i Järbo, lillstugan och garaget, sen ska det väl vara klart hoppas jag.

Ha en skön helg!
Kramar

2 kommentarer:

  1. Kung kuuung kungtårta, jajamen! Hörs hej.

    SvaraRadera
  2. Ønskar jag kunde varit med!! Men ni får køra en favorit i repris næsta vecka :) Snart ses vi <3 Puss

    SvaraRadera