onsdag 13 februari 2013

Mambo

Ja då blev man mambo igen då!
Det blev som en liten smärre chock när vi kom hem till lägenheten igår, det var som en byggarbetsplats.
Nog för att vi visste att dom skulle börja tapetsera, men vi hade trott att vi åteminstone skulle kunna "fälla ner" sängen och sova där.
Icke, dom hade röjt undan ALLT även i köket, som vi tänkt använda som avlastningszon.

Stackars Tarzan var helt förvirrad när vi kom hem, ingenstans att ta vägen, han ville bara ut! Men jag vågar inte släppa ut honom ännu, då försvinner han väl mitt i all kaos.
Kul ska det bli att få fint hemma iallafall!
Ska bli spännande att komma hem idag och se om det blir en till natt i mammas soffa.
Tack snälla mor för gästvänligheten! Inte behövde vi slåss om badrummet heller...

Igår var jag så duktig så jag nästan blev trött på mig själv!
Det var ju fettisdag så det skulle bjudas på semla på jobbet...från Lido...ni kan ju bara tänka vad gott!!
Jag bestämde mig för att gå ut i gymmet på jobbet före lunch och kuta lite på löpbandet, för att kunna "unna" mig en semla på eftermiddagen.
När klockan blev halv två och min kära kontorskamrat började tjata om att gå och hämta semla, då tänkte jag: Nej, det är inte värt det. Då är ju den där halvtimmen på löpbandet som bortkastad.
Så jag tog en apelsin istället för Lido-semlan!
Efter jobbet gick jag direkt från bussen till gymmet, där hade jag stämt träff med Filip, vi körde ett pass bröst och triceps. Det blev lite mycket prat mellan övningarna så det tog 1½ timme! Roligt var det att ha en träningskompis, dessutom var det så längesen vi träffades.
Hoppas det blir fler gånger!
Sen hade jag ju tänkt att jag skulle hem och laga broccoligratäng med kyckling, men det gick ju inte så bra så det blev en kycklingsallad på pizzerian istället.
Direkt från pizzerian åkte vi ner till mamma som väntade med kaffe och sockerkaka, jag avstod även det!
Ni förstår ju kanske att jag känner mig otroligt duktig, men åh vad den där semlan och mammas chokladsockerkaka såg goda ut!
Ja, ja det är snart lördag igen då ska jag äta gott för det är min "ätardag"


2 kommentarer:

  1. Härligt :-) karaktär är en bra vän. Jag tycker du är en otroligt stark kvinna. Tänker på kost och träning, slutade röka och inte trillat dit igen. Tänker ofta på hur stark du är. Jag vill oxå..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tinnie! Men du är väl stark du oxå? Var sak har sin tid. Kram

      Radera