fredag 8 februari 2013

Min gamla kropp

Okej, jag ska berätta vad jag gjorde igår. Jag hade en träff med en våg. Den där vågen talade inte bara om för mig hur jävla mycket jag väger! Nej den var tvungen att tala om hur många procent fett min stackars kropp består av, hur mycket av de fettet som ligger runt de vitala organen, hur mycket muskelmassa jag har, en massa mer som jag inte kommer ihåg! Det värsta av allt som den där vågen sa till mig, det var hur gammal min kropp är! Vad jag vet, eller visste, så fyllde jag 36år för några månader sen. Men de verkar inte den där vågen veta, nej den sa att min kropp va som en 51 åring! Har ni hört? Jag blev ganska chockad av hur elak den där vågen var! Jag ska nog visa den jäveln min riktiga ålder! Det kanske är därför jag är så trött ofta, för om jag vore som en 36åring kanske jag borde vara piggare? Det får väl helt enkelt bli skärpning nu! På riktigt!
Efter den hemska upplevelsen med vågen blev jag visad det fina gymmet i Hedesunda. Så det blev ett träningspass på en timme ungefär, pushad av Marie. Jag va faktiskt väldigt nöjd med mig själv! Hör och häpna!
Jag började en kvart på gåbandet, jag klarade att jogga!!!
Sen körde jag biceps och triceps, avslutade med en kvart på crosstrainern.
Jättekul var det!! Inte samma sak alls som att träna ensam på jobbet.
Dessutom sa Marie att jag har stenhårda triceps! Flera gånger sa hon det!
Kanske var det extra roligt då?
Så nu har jag tagit första, nej andra steget mot att bli den där sportiga Maria som jag sagt att jag skulle vilja vara.
Hård kram

8 kommentarer:

  1. Blir så less. Hade skrivit en lång kommentar så försvinner allt..
    I alla fall så har jag också träffat den där vågen.. Sann men rättvis?
    Jag är tydligen 45 år, så 15+ för mig med. Nu kan det bara bli bättre, eller hur?
    Kommer du träna på nån lördag med resten? Min tur imorgon. Tränar ju helst ensam så frånse hur det kommer gå..

    Lycka til!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan ju alltid bara bli bättre haha! Nja jag kommer nog inte på lördag, isf blir det torsdagkvällar jag kommer att träna i gruppen. Det kommer nog gå hur bra som helst Bettan! Tack för kommentar!

      Radera
  2. Jag är övertygad om att den är förinställd på att visa felaktiga värden. För vem äger vågen och vad blir resultatet av beskedet? Jo alla som stått på den börjar träna som dårar. Hur många gym finns det i Hedesunda? Fundera på det ett tag.
    Hur som helst så tycker jag att du är duktig. Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack hjärtat! Man kan ju alltid hoppas att det är så, men jag tror kanske inte det tyvärr :)
      Puss

      Radera
  3. Jasså, är du äldre än mig?!? :-) Skoja bara , ska nog ha träff med den där j..... vågen idag! Hrmmm Det är bara att köra på, snart står vi där i vassen! Pöss <3 //Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är snart yngre igen :) Vi kör ba´snart är det vårruset!

      Radera
  4. HEJJA MARIA!!!! =)
    Alla lyckoønskningar till dig, du kommer att krossaden dær vågen!
    Visa hur jækla envis du ær bara =) PUSS

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK hjärtat! Ja ibland är man ju j*vligt envis, det gäller att kunna plocka fram den när man vill :) Puss

      Radera