måndag 31 december 2012

slutet är nära

för året 2012, så jag tänkte försöka mig på en årskrönika idag, en summering av året som gått, en sammanfattning, ett avslut.
Jag kan väl tycka att 2012 har varit ett ganska bra år trots allt, ingen i familjen har dött!

I början av året arbetade jag min sista dag på Sita, det ställde till en del både för företaget och för mig och Henke. Ekonomiskt förstås eftersom jag sa upp mig själv så blev det några månader utan inkomst, vilket resulterade i framskjutet bröllop, som inte alls kändes speciellt roligt just då. Ingen direkt katastrof och ingen livskris, ingen gigantisk sorg heller, men ganska tråkigt! Förhoppningsvis har vi nu det att se fram emot istället för att minnas!

Klänningen hänger kvar och väntar tålmodigt.
 
Det har varit lite upp och ner och fram och tillbaka med kämparglöden, humöret och livsgnistan under året. Jag har försökt intala mig själv att det är bara JAG som kan göra mig lycklig. JAG måste bestämma mig för om jag ska vara lycklig eller inte.
Det är i princip bara att välja, lägga sig ner och dö själv eller göra något åt och av det liv man har här och nu.
Jag tycker nog att den sista halvan av 2012 har varit bättre än den första halvan.
 
I hundlivet blev det också både glädje och sorg under året, Knärten fick flytta till ny familj, för honom en bättre familj.
Den stora glädjen i hundlivet blev ju förstås att Ola, the one and only, kom in i vårt liv full av energi och kärlek. Han är ju oftast en riktig glädjespridare...ja det finns stunder han kan vara rätt irriterande också, men det är mer av det förstnämnda tack och lov.
 
 
Både Linus och Henke har klarat A-kortet under 2012, det har också varit två av de lyckliga stunderna! Det har blivit en del hojsvängar under året, trots den regniga sommaren.
 
 
 
 
Vi har köpt husvagn och sålt husvagn, vi har köpt båt och sålt båt under 2012, Henke har också köpt och sålt några motorcyklar, bilar, traktor...ja jag kommer nog inte ihåg allt. Just...han har köpt en snöslunga också, men den har vi iallafall inte sålt än.
 

 
 
Midsommar var en höjdpunkt under året, den firades här i Järbo med nära och kära, god mat, gott dricka, trevligt sällskap.


 
 
Få se nu...vad har hänt mer under året? Ola har haft otäckt fukteksem, jag har bytt frisyr och hårfärg ett par gånger, jag har bytt jobb, jag har tänkt mer än någonsin på vikten och storleken vilket har resulterat i att jag väger mer än jag nånsin gjort! Det är väl som med allt annat...bara att bestämma sig.
Vi bestämde oss för att sälja huset och flytta hem till Hedesunda. Jag har börjat jogga och slutat jogga, jag har börjat styrketräna igen och det har jag faktiskt fortsatt med!
 

 
 

 
 

Men jag tror faktiskt att den bästa månaden på det här året har varit just denna...DECEMBER.
Vi fick huset sålt, vi har umgåts mycket med familjen, vi har fått lägenhet i Hedesunda, jag har funnit en ny vän som heter Björn.
 
Det känns som att både jag och Henke är mer tillfreds nu när vi kan släppa "husbekymret", tycker vi båda är mer glada nu!
Så ja, jag bestämmer att December får vara årets höjdpunkt!
 
Nu får vi se vad 2013 har att erbjuda, jag brukar inte lämna några nyårslöften. Men jag kan alltid lova mig själv att alltid göra det bästa av vad jag har!
 
Tack ALLA som gör mitt liv till ett bra liv! Ingen nämnd och ingen glömd...jag hoppas ni känner er träffad ändå!
 
Gott Nytt År!
Ta det lugnt med raketerna!
Puss & Kram
 
 



 




1 kommentar:

  1. Puss&kram till er båda och ett GOTT NYTT ÅR.
    Henkes Päron!

    SvaraRadera