onsdag 19 december 2012

Pengar i överflöd!

Man kan ju undra var vi ska göra av alla pengar när vi flyttar till Hedesunda.
Vi flyttar från stora huset i Järbo till pyttelilla lägenheten i Hedesunda, en etta på 38 kvadrat närmare bestämt!
Men det är inte jag och Henke som har problem med de få kvadraten, det är alla vi berättar för om vårt nya boende :)
Va? Herregud! 38kvadrat!! Men ni kommer ju att bli tokiga!
Jag tycker det verkar gå bra både för Malin och Kalle som bor i en etta tillsammans, som dessutom håller på att renoveras under en längre tid. Även för Jessika och Niklas verkar det funka fint, deras etta är nog inte mycket större än våran.
Jag längtar fortfarande lika mycket till dagen då vi flyttat färdigt!

Kanske att det är lite ironiskt att man kommer tillbaka dit man en gång i tiden började i tonåren... på "Backarn",  "Beverly", "Reversefield"...ja kärt barn har många namn sägs det ju.

Jag hoppas att vi ska hitta en dagmatte/husse åt Ola när vi flyttar ut också, annars får vi nog ställa oss i dagiskö. Det håller inte i längden att ha honom med sig i bilen.
Så vet ni någon som kan tänkas vilja ha lite labradorsällskap om dagarna hojta gärna till!
Naturligvis betalar vi för oss!

Jag tänkte börja åka buss till jobbet, jag försöker se positivt på det också...jag tycker ju att busschaufförer inte är dom bästa chaufförerna alla gånger...
Nu tänker jag: åh vad skönt att kunna sätta sig och lyssna på ljudbok i lurarna på väg in och kunna sova middag på väg hem, då är ju det liksom klart när man kommer hem sen och man är pigg och utvilad!
Dessutom spars det en hel del slantar på att vi bara har en bil.
Så som jag började...var ska vi göra av alla pengar vi kommer att få över?? Man kan ju undra! Jag väntar med spänning!

Kom igen nu folks, hjälp oss leta dagmatte/husse!



Stor kram!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker vi lägger pengarna på motorcyklar å kameragrejer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör vi ju redan, så nu kan vi lägga ännu mer på det :)

      Radera
  2. Man är ju hemma så lite ändå?! Och på helgerna går det utmärkt att bege sig ut om lägenheten blir för trång har vi upptäckt... :)Vi har ganska precis exakt lika stora lägenheter snart! Lättstädat, lättskött och billigt, jag ser inte problemet som folk har med det... ;) Enda jobbiga är om en vill ha det lugnt och tyst och den andra vill öva arior eller spela dataspel... Men det känns lindrigt jämfört med att skotta snö eller köpa pellets för alla pengar. Oj vad jag pladdrar. Vad jag vill säga är: klart ni klarar det, man ska inte lyssna på folk som inte är en själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pladdra hur mycket du vill Jessika! Så länge det är positivt för min räkning iaf ;)
      Jag tror också att det kommer fungera hur bra som helst!

      Radera