fredag 7 december 2012

Handlingskraftig

Idag har jag varit hemma från jobbet för att jag hjälpte till att skotta igår. Det känns för jävligt att Henke ska behöva skotta hela tiden ensam, så igår lackade jag ur och tog en skyffel...det var ju inte vidare intelligent av mig!
Idag när det började snöa IGEN lackade Henke ur, så vi åkte och köpte en snöslunga. Nu tror jag att han faktiskt tycker det är ganska roligt med snön helt plötsligt.
Det gick med en väldig fart att få ihop den och starta den!


En av anledningarna till att jag älskar Henke är att han är så handlingskraftig, det är en egenskap som jag gillar skarpt! Handlingsförlamade karlar är inte sexigt!
Som t ex idag när vi skulle åka och köpa den där slungan, när vi kom till Sandviken till rondellen vid Bilmetro, stod en bil längre fram i kön och försökte komma in i rondellen. Det bara slirade för honom för det är så halt. Innan jag ens hann säga färdigt meningen: " det där kommer aldrig att gå", så hade Henke hoppat ur bilen, springer fram i kön och hjälper till och knuffa på honom så att han kommer iväg! Tänk om några fler kunde vara såna...

Nu kan vi välkomna vintern gladeligen, men nu kommer det väl förstås ingen mer snö!
Kram

1 kommentar: