tisdag 4 december 2012

i mars 2013...

kommer vi att vara Hedesundabor!!!
Mäklaren ringde igår och sa att en familj lagt ett bud på huset, som vi naturligtvis inte godtog :) Men dom accepterade vårt motbud, så imorgon ska vi åka och skriva papper hos mäklaren och göra klart med banken.
Vi är så himla glada nu!
Äntligen!
Aldrig hade man väl trott att det skulle bli nu mitt i vintern...nu hade man ju börjat tappa hoppet och ställt in oss på (förhoppningsvis) till våren.

Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att bo i lägenhet när man bott i ett stort, fint hus. Men speciellt nu när det är så kallt ser jag fram emot att bara kunna vrida på termostaten på elementen, utan att fundera över elräkningen eller pelletsförbrukningen.
Dessutom skottar Henke så mycket snö nu så han får ont i hela kroppen! Om jag hjälper till? Nej inte speciellt mycket...

I sommar kommer jag nog att sakna huset, med verandan och gräsmattan, men vi är ju ändå inte hemma särskilt mycket så vad gör det.




Sen har jag lite ångest över dom här sofforna också, som nu står på verandan. Jag älskar dom här sofforna, vill inte jättegärna göra mig av med dom...Men vi får se vad som händer med dom.
Just nu känns det som att det största bekymret är ur världen iallafall!
Jag kan inte påstå att jag längtar efter självaste Hedesunda kanske, men familjen och vännerna förstås.
 
Så nu ser vi fram emot en vår och sommar i Hedesunda igen!
 
Kramar i massor

8 kommentarer:

  1. Grattis!! Skönt att bli av med huset i denna tid!
    Ni är välkomna till Häsen

    SvaraRadera
  2. Grattis! Och äntligen =) Tänk va mycket barnvakt ni kan vara då... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja verkligen äntligen :) Haha ja jag får väl vara det när Henke är ute och åker cross eller nåt då ;) Eller var det till Molle du menade, så går det nog bra närsomhelst :D

      Radera
  3. Stort grattis vad kul och äntligen! :) Jag hälsar gärna på i Hedesunda <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det räknar jag iskallt med att du gör <3

      Radera
  4. Härligt och ett stort Grattis till er, skönt att ni slapp vänta till våren..
    många långa kramar till dig min finna vänn <3

    SvaraRadera
  5. Vad härligt Maria! Då kan vi ju ses i Hedesunda som gamla tider igen! <3 puss sara

    SvaraRadera