söndag 16 december 2012

En fantastisk helg!

I'm back! Ojojoj vad ni saknat mig skrivande va? Ja då ska ni få lite att läsa här och nu, jag tänkte berätta lite om helgen.
Igår morse ringde alarmet kl 04:00, yeeyh för att kliva upp mitt i natten en lördag! Tja är man tokig så är man, men dom flesta av er kan väl gissa vad jag skulle iväg på!
Hundutställning förstås, årets största "Stora Stockholm" som alltid är runt lucia varje år.
Jag skulle bara följa med som sällskapsdam och lite bärhjälp åt Björn som skulle ställa sin gula labradorhane Nelson.
Kan lugnt säga att jag ångrar inte en sekund att jag var tvungen att kliva upp i ottan för att åka till Stockholm!
Vilken fantastiskt underbar och rolig dag det blev! Nog hade jag trott att det skulle bli trevligt, men inte så trevligt! :)

Jag och Björn känner inte varandra speciellt bra, vi har träffats genom att vi båda sitter i utställningskommittén...fram till igår...Nu känns det som att vi känner varandra hur bra som helst!
Vi pratade konstant hela vägen ner till Älvjö mässan, eller ja...Björn pratade konstant, jag flikade in ett svar lite då och då...
Vi pratade om allt från hundar (förstås) till hur vi träffade våra karlar, döden, familjen, jobb, ja i princip alla ämnen ni kan komma på. Det växlade fort mellan de olika konversationerna kan jag lova!

Utställningen var förstås också jätterolig att titta på, många fina labradorer såg vi och även många mindre fina. Men jag hoppas att alla åker hem därifrån med insikten om att dom har samma hund när dom åker hem som när dom åkte dit!

Det är ju ett vansinne i sig det här med hundutställningar, den ena är värre än den andra, men ändå så roligt!
Naturligtvis blev det en del shopping också, det är ju ett måste! Det blev en komönstrad fäll, ett nytt utställningskoppel, ett vardagskoppel, tuggben och en ny plånbok till mig (med en gul labrador på) lite barnsligt kanske, men det kan man väl få vara?

Björn och jag i shoppingtagen:

 
Man kunde köpa penis billigt också:


Efter utställning och shopping åkte vi hem till ett par vänner till Björn, Christin och Christina och deras barn Ebbe och Bodil. Dom bor i en fantastisk lägenhet på Söder i Stockholm, den var verkligen häftig och annorlunda.
Otroligt varma och fina människor med två jättefina barn, dessutom blev vi bjuden på en tokgod vegetarisk lasagne.
Jag är så glad och tacksam att jag fick följa med Björn igår! Jag hade en superdag som jag sent, eller förhoppningsvis aldrig, ska glömma!
Tack alla inblandade för en härlig dag!!

Men åh så skönt det var att komma hem! Klockan blev runt halv tolv igår natt innan Björn släppte av mig hemma i Järbo. Såååå skönt att krypa ner i sängen bredvid bästa kärleken och Ola, det var efterlängtat!
Idag har vi haft en skön dag, bara jag, Henke och Ola, vi låg kvar i sängen länge på förmiddagen, sen har vi mest bara varit.
Nu vill jag att nästa vecka ska gå fort så vi får långledigt snart!

Lägger ut några bilder från utställningen också:

Schysst stil:
 
Björn va stilig:
 
Maria Grind och hennes vackra tik Smart Fellow's So You Think,
som vann unghundsklassen med Ck
 
 
Här är kullsystern som Yvonne har kvar själv, Smart Fellow's Swing That Cat
 
 
Kunde inte låta bli att fota Camilla, så här intresserad såg hon ut att vara av utställningen :)
 
 
 
Ja det var några rader om helgen det!
Jag ska försöka bli bättre med skrivandet igen jag lovar!
 
Kramar till er!

 
 
 
 
 
 
 

 

1 kommentar:

  1. Låter verkligen som du har haft en toppen helg!:) Kan inte med ord beskriva hur skönt det ska bli att få träffa dig snart. Hälsa Henke så hörs vi om några dagar. KRAMAR/Malin

    SvaraRadera