tisdag 6 januari 2015

Jag har en plan

Idag står det i min kalender att jag ska löpträna, igår stod det styrketräning.
Det var jättekul att träna styrka igår och jag avslutade med lite intervaller på löpbandet.

I morse tog jag en promenad med Ola innan frukost,  det har jag gjort på sistone på mina lediga dagar, i alla fall sen jag blev frisk från förkylningen.
Jag har bestämt att på helgerna och alla andra dagar jag inte jobbar ska jag få ihop minst 1 mil, oavsett om jag går eller springer. I skrivande stund har jag 1 kilometer kvar idag, för morgonpromenaden blev 4 km och joggingturen 5 km.

Just nu känns det extra bra att jag nu sitter här nyduschad och nyäten EFTER joggingtur, för det var väldigt motsträvigt att ta sig ut idag.
Har jag bestämt mig så har jag! Det står faktiskt i min kalender "löpträning" på dagens datum, det har jag själv skrivit dit, som en plan för veckans träning. Då är det bara att göra!

"Har jag gått å lagt mig så har jag gått å lagt mig", som Eddie Meduza sjöng.

Imorgon står det styrka igen och på torsdag löpträning, på fredag står det simträning för då börjar jag nämligen på crawlkurs! Det ska bli spännande och förmodligen väldigt svårt, men ... har jag bestämt mig så har jag!
En fördel är ju att jag gillar vatten i alla fall.


Bilder tagna av Henrik Wallner



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar