söndag 11 januari 2015

Ännu ett personligt rekord satt

Vet ni vad den här tjockisen gjorde igår?!
Jo hon joggade i 9 kilometer i sträck!!
Det är absolut by far mitt rekord! Tror att det längsta jag joggat i ett sprut tidigare är typ 6,5 kilometer.
Jag har ju lagt upp en plan att jag ska löpträna 3 dagar i veckan, varav 1 dag "vanliga" rundan på ca 5km, 1 dag med intervallträning och 1 dag distansträning.
För vana löpare kanske inte 9 km räknas som distansträning, men för mig gör det absolut det.

Jag gick ut med inställningen att jag skulle göra just den här rundan och om jag behövde skulle jag gå lite emellanåt för att sen orka jogga igen. Jag skulle jogga i väldigt sakta tempo för att just orka så långt som möjligt.
Efter 5km log jag till och med åt mig själv och tänkte nästa gång säger hon 6km och jag kommer att orka ända till dess.
Det gjorde jag, till och med uppförsbackarna gick!
NIO KILOMETER det är stort för mig, gigantiskt stort!
Endorfinerna sprutade ur porerna när jag till slut bröt av och började gå, när tanten i öronen sa 9 kilometer.
Jag bryr mig inte ens om att det tog 1 timme och 5 minuter, för jag joggade ändå hela vägen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar