måndag 3 november 2014

Äntligen

Äntligen kan jag säga att det börjar visa sig resultat med löpträningen!
I lördags gjorde jag personbästa på min lilla löprunda på 4,5 kilometer, inte med mycket men ändå!
Drygt 2 minuter bättre i alla fall.
Igår sprang jag med Malin samma runda, men vi ökade på den lite för att få ihop till 5 km och det gick hur fint som helst. Inte en gång tänkte jag att jag inte skulle orka mer, vilket jag annars hinner tänka typ 3-4 gånger under rundan.
Malin påminde mig också om att vi faktiskt sprang och pratade, det har heller inte gått så bra tidigare för min andning brukar vara rätt så ansträngd kan man säga.
Att det dessutom har försvunnit 2,2 kilo på vågen sen sist jag kollade gör mig inte mindre ledsen.
Jag har som mål att tappa ca 0.5 kilo i veckan, det låter inte så mycket kanske men jag hoppas inte på att det ska gå fort, jag hoppas att det ska vara hållbart.

Nu har vi ett gemensamt mål jag och Malin, att springa 5 kilometer på HÖGST 30 minuter den 30 november.
5 kilometer på 30 minuter har ju varit mitt mål hela tiden och nu orkar jag hålla 6 minuter/kilometer men inte flera kilometer i sträck...
Snart så!
Varför just den 30 november? Jo för att då ska vi springa Adventsloppet i Gävle.

Kram på er

Här är en bild från i våras när vi gått i mål på Spring Cross i Stockholm:

3 kommentarer:

  1. Tack för trevligt sällskap på löprundan i Sandis ikväll😊 Det är så kul med små delmål och tävlingar tillsammans, längtar till den 30:e november nu✌

    SvaraRadera