söndag 5 oktober 2014

Skön dag

En riktigt skön söndag har jag haft idag.
Började med att veckohandla och lagade till i alla fall 2st rätter, kycklingsoppa och kycklinggryta. Jag gjorde en efterlysning på Facebook efter någon som ville följa med mig och Ola till Hemlingby och gå milen. Fick napp från både Mirja och Tessan!
Det är skönt att ta en sån rejäl promenad i terrängen, men klart roligare med sällskap. Det går liksom lite fortare när man går och babblar hela tiden.
Klart jag tycker det är skönt att gå själv med Ola ibland, så jag kan gå och filosofera i mina egna tankar, men då räcker det med 5-6 kilometer :)

Lite senare åkte jag, Henke och Ola ut till Trödjefjärden och la ett blodspår till Ola. Medan spåret låg till sig tog vi en promenad så Ola fick springa lite lös i skogen.
Han är rätt så trött nu kan jag lova.
Ola är ju en rätt så ivrig individ, så spårningen blev lite slarvig i början men när han väl kom på att han skulle koncentrera sig och fokusera på vad nosen sa så gick det hur bra som helst! Rådjursklöven hittades och lyckan var total!

Härliga söndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar