måndag 6 oktober 2014

Bloggeri & bloggera

Det här med bloggandet är verkligen upp och ner, fram och tillbaka. Ena dagen tänker jag att jag ska sluta skriva offentligt för att det blir lite för personligt. Andra dagen vill jag skriva av mig alla tankar jag har och dela dom med omvärlden.

Jag har inte riktigt hittat min "nisch" tycker jag. Det började med att jag skrev mycket om sorgen och livet efter olyckorna. Sen har det gått över till någon slags träningsdagbok/dagbok.
Kanske behöver jag inte ha en speciell inriktning på min blogg. Kanske borde jag det, jag vet inte.

Jag skulle gärna ha en "inspirationsblogg" där jag skriver om min träning och mina matvanor, sånt som jag faktiskt gillar att läsa själv. En blogg med snygga bilder och med lite tanke bakom orden.

En bra blogg ska ju uppdateras ofta, helst varje dag och det har jag inte riktigt energi till just nu. Visst kan jag skriva några rader om vad jag tränat och ätit idag, men det kommer inte att bli speciellt snyggt och kanske bara ord utan betydelse.

Ibland vill jag skriva att jag är ledsen, att jag saknar, att jag knappt orkar längre. Ibland vill jag skriva att jag känner mig duktig, att jag har kämpat hårt och att jag nått ett personligt mål. Ibland vill jag skriva att jag är lycklig och tacksam.
Ibland vill jag inte skriva alls.
Ibland vill jag skriva att folk är lite dumma i huvudet och ibland vill jag uttrycka min glädje över alla underbara människor jag har runt omkring mig.

Kanske är min nisch att skriva vad fan vad jag känner för
 
 

 
 

3 kommentarer:

  1. Precis så, skriv vad du har lust med, vi tycker om att läsa allt du präntar ner! Så det så!

    SvaraRadera
  2. Fortsätt skriva som du gör. Jag blir lika glad av att läsa din blogg som att få Nutella till frulle. :-)

    SvaraRadera
  3. Känner samma som du..ibland vill jag skiva ur mig riktigt kräkas i bloggen.. Men drar mig för det , en låst blogg är ju lixom inget roligt heller :-/ men vi får se vad som händer .. Kanske byter bloggplats så man kan låsa vissa inlägg bara el nåt sådant .
    Kram på dig

    SvaraRadera