torsdag 2 oktober 2014

Så bra det blev

En sån dag det blev idag, en bra dag kan man lugnt säga.
Förra veckan var jag på intervju för en tillsvidaretjänst på mitt jobb. (jag vet att de flesta trott att jag redan har en fast tjänst där, men så är inte fallet). Jag har haft ett vikariat där i 2 ½ år nu.
Idag fick jag veta att tjänsten är min! Det känns så himla skönt!

Direkt efter jobbet åkte jag och Tinnie till Fjärran Höjder och simmade. Vi lyxade till det och betalade in oss på relaxavdelningen. Tinnie simmade en liten stund sen gick hon upp och bastade. Själv är jag inte så förtjust i att basta, dels för att det är så förbannat varmt så man typ inte kan andas och dels för att jag inte är så bra på att sitta stilla speciellt länge.
Jag simmade 1 km det tog 30 minuter! Alltså det känns inte helt okej att det ska ta en halv timme att ta sig 1 (EN) kilometer! Hur lång tid tar det då i mörkt vatten, som dessutom är lite strömt?!
Jag blir nog så illa tvungen att fortsätta simträna om det ska bli någon ändring.
Efter simningen, i väntan på Tinnie gick jag och satt mig i bubbelpoolen, det var rätt skönt faktiskt så där hade jag ro att sitta i 10 minuter.

Den här veckan har jag haft bra variation på träningen:
  • Måndag - Cykling
  • Tisdag - Styrka
  • Onsdag - Jogging
  • Torsdag - Simning
  •  Fredag - Stationsträning

Imorgon är det fredag igen, veckorna bara flyger iväg. Jag ska hålla i stationsträningen på jobbet så nu ska jag planera ett stenhårt pass!
Efter jobbet drar vi mot Rättvik i husbilen.

Ha en fin helg alla!
Kram




4 kommentarer:

  1. Det är dej så förbaskat väl unt,grattis. Bättre sent än aldrig!
    Stå på dej vid ev. löneförhandling.

    SvaraRadera
  2. Ser ut som att du har bra flyt Maria! Önskar dig en härlig helg med husbilssafari i Dalarna.

    SvaraRadera
  3. GRATTIS MARIA vad skönt och veta att ha en fast tjänst Kram till dej hälsa din MAN

    SvaraRadera
  4. Grattis hjärtat!!
    Till "faster" kan jag berätta att jag hälsar tillbaka.

    SvaraRadera